sunnuntai 12. syyskuuta 2010

"rauhallinen kotiviikonloppu"

Tänä viikonloppuna minulla ei pitänyt olla mitään tekemistä. Vaan kuinkas sitten kävikään?

Lauantain aloitin Anskin pyynnöstä joogalla. Se oli oikeastaan hyvinkin lähellä sitä, mitä yleiseltä joogatunnilta odotin. Kivaa, mutten rupeaisi sitä yksinäni harrastamaan niin sanotusti jumppamielessä. Kun pääsin kroisantin ja jutustelun jälkeen kotiin, minut hälytettiin muuttoavuksi. Olin unohtanut täysin. On kuitenkin kiva olla avuksi ja olisihan minulla koko loppu päivä aikaa tehdä ne asiat, jotka olin "vapaalle viikonlopulle" varannut. Parin tunnin jäädytyksen jälkeen yritin korjata pyörää, mutta se meni vain huonommaksi. Jopa naapurin mielestä näytin epätoivoiselta ja hän yritti auttaa. Hän suositteli uutta takapyörää, minä uutta pyörää. Naapuri oli ystävällinen enkä ollut nähnyt häntä ennen.

Pyörän kanssa painiessa vierähti koko loppu ilta, mutta Anski oli onneksi viihdyttämässä. Päätimme maalata seinää öljyväreillä. Olen jälleen saanut todistaa, etteivät öljyvärit kuivu. Miten kauan maalin kuivumiseen voi kulua? Seinään tuli kuitenkin nättejä kukkia, itse maalasin sieniä. En ole sieniin kovinkaan tyytyväinen, mutta päätin jättää niistä muutaman, muut yritän maalata yli.

Tänään vietin koko päivän perunamaalla. Minulla ei ollut perunaheilaa, mikä oli sääli meidän kaikkien mielestä. Miehitys oli muutenkin vajaa, joten hän olisi tullut tarpeeseen. Nyt minulla on koko vuosi aikaa keksiä itselleni perunaheila. Lisäksi päätimme O:n kanssa, että tarvitsen voimakkaita kavereita mikäli aion muuttaa torniin. Minulla on noin puoli vuotta aikaa laajentaa kaveripiiriäni.

En ehtinyt tehdä mitään, mitä olin viikonlopulle varannut. Onneksi aika tai tekeminen ei tästä maailmasta ole heti loppumassa.

2 kommenttia:

  1. Anteeksi etten ollut pellolla! Ensi vuonna ilmoitus mieluummin aikaisemmin kuin kaksi päivää ennen. Jos mahdollista...

    VastaaPoista
  2. Ei voi ilmottaa aikasemmin, kun joku voi sitten vuotaa tiedon ukille ja mummille. ;) Mut mä voin ilmottaa jo nyt, että se hetki on todennäköisesti viimeistään kaks viikkoa teidän vuosipäivän jälkeen.

    VastaaPoista